لزوم بازاريابي و رقابتي‌شدن در عرصه گردشگري

به گزارش ميراث‌آريا (chtn) «دهقانان» در مراسم معارفه خود به عنوان معاون گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي گفت: امروزه اهميت حرکت به سمت اقتصاد خدمات، گردشگري را به يکي از اولويت‌هاي اصلي اين حوزه تبديل کرده است.

او ادامه داد: اگر گردشگري را به عنوان صنعت سوم جهان پس از نفت و خودروسازي در نظر بگيريم، واقعيت اين است که ايران نيز بايد در چارچوب اين تجربه جهاني در مسير توسعه، اشتغال پايدار و افزايش درآمد سرانه با اتکا به اين صنعت حرکت کند که اين مهم داشتن نگاه ويژه به صنعت گردشگري را مي‌طلبد.

«دهقانان» با بيان اينکه در دولت نهم و دهم گام‌هاي بلندي به منظور ارتقاي جايگاه اين صنعت برداشته شده است، بيان داشت: اگرچه توقع‌ها در اين حوزه بيش از اين است، اما اگر بخواهيم نگاهي گذرا به اين روند داشته باشيم بايد گفت اقدامات مهمي به لحاظ افزايش زيرساخت‌ها در کشور اتفاق افتاده است.

معاون گردشگري تاکيد کرد: مسيري که از ابتداي دولت نهم با تدبير معاونان پيشين و کارشناسان گردشگري آغاز شده است، در چارچوب همان سياست‌ها ادامه خواهيم داد.

او با اشاره به بعد فرابخشي بودن صنعت گردشگري گفت: گردشگري به رغم فرابخشي بودن يک حوزه چند وجهي است و در کنار بعد اقتصادي آن ابعاد فرهنگي نيز بايد مورد توجه قرار بگيرد و نمي‌توان نسبت به آن بي‌تفاوت بود.

«دهقانان» اظهار کرد: گردشگري از دولت نهم به بعد به عنوان يک اولويت اجتماعي و فرهنگي مورد توجه قرار گرفت و از جايگاه خاصي در چند سال اخير برخوردار شد، ما نيز بايد توجه داشته باشيم به ابعاد توسعه اين صنعت همانند ساير کشورها توجه داشته باشيم.

او همچنين با تاکيد بر لزوم رقابتي شدن در اين حوزه خاطرنشان کرد: آنچه که ما را در حوزه رقابتي شدن و بازاريابي با چالش مواجه مي‌کند موضوع قيمت تمام شده و کاهش هزينه‌ها در بحث خدمات است که بايد به اين مهم توجه بيشتري شود.

/115




انتهای پیام/

کد خبر 1390040610